Copy en concept

Klaar om meer fondsen te werven?

Je kunt voor alle middelen bij me terecht. Van direct mail, e-mailings, e-mailflows, nalatenbrochures tot middle donor mailings. Daarnaast maak ik je leven graag een stukje makkelijker met deze diensten: 

Offline en online copy die elkaar versterken

Je haalt meer uit je mailing of e-mailing als contactmomenten elkaar versterken. Ik kan het hele pakket voor je schrijven. Denk aan een item voor je e-mailnieuwsbrief, de direct mail, een reminder mailing, de online donatiepagina en bedankcommunicatie. De donateur wordt zo beter meegenomen in je verhaal en jij werft meer donaties.

Briefvarianten voor je donateurssegmenten

Heb je een ziljoen briefvarianten, wissels of invoegvelden nodig? Mij maak je niet gek. Ik schakel moeiteloos tussen je verschillende doelgroepen, zoals giftgevers structurele donateurs, leads, ex-donateurs of major donors. Ik houd het overzicht en snap het proces. Zo krijg jij voor al je doelgroepen het beste resultaat.

(Eind)redactie van je donateursmagazine

Je donateursmagazine maken is een flinke klus. Ik kan je helpen met het bedenken van de plank, schrijven en redigeren van de copy en feedback op de opmaak. Samen zorgen we dat je magazine doet waar het voor bedoeld is: de donateur centraal zetten en hem laten zien wat voor impact hij maakt met zijn steun.

Koude direct mail efficiënter produceren

Koude direct mail is kostbaar en daarom wil je besparen op de ontwikkeling van je pack. Ik kan je helpen door een achterbanmailing door te vertalen in een koude dm, die je in dezelfde productiegang meeneemt. Bijvoorbeeld met een tekstwissel of een extra brochure. Zo wordt dit oldskool kanaal misschien toch weer interessant.

Noodhulp? Bel meteen
Spoed, want acute ramp? Verlies geen tijd en bel me meteen. Als ik kan, maak ik meteen tijd om mee te denken en de copy voor je actie te schrijven. Weet je nog niet zeker of je kunt gaan werven? Bel toch, dan sta ik stand-by als het losbarst.
Creatief concept voor maximaal wervend resultaat

Je uiting kan er prachtig uitzien, maar voor fondsenwerving zijn andere dingen belangrijker. Hoe kijkt je (oudere) donateur naar je uiting, welk beeld gebruik je, waar zet je de call-to-action en hoe zet je vormgeving in om donatiegedrag te sturen? Op basis van jarenlange ervaring kan ik je helpen met concept.

Zo werkt het
Met jouw briefing en input maak ik een conceptvoorstel in Canva, zie het als een schets. Jij geeft feedback, ik pas het aan en met het bestand dat je dan van me krijgt, kun jij je eigen vormgever briefen. Je begeleidt de vormgeving zelf en ik kijk mee in de feedbackronde. Heb je geen vaste vormgever? Bel me even voor overleg.

Laat al je brieven in één keer updaten

Kom je maar niet toe aan het updaten van de standaard bedankbrieven, bevestigingsbrieven of brieven over periodiek schenken? Of mag er wel een beetje meer sjeu en liefde in? Laat mij ze updaten of herschrijven en ik maak je donateurs weer blij.

Werkwijze en tarief

Voordat we aan de slag gaan, maak ik graag telefonisch kennis met je. Ik werk altijd op basis van een briefing. Twijfel je over wat daarin moet? Laat het me even weten, dan help ik je op weg.

Mijn uurtarief is 85 euro ex btw en op basis van je briefing en input maak ik een raming. Zodra die akkoord is, stemmen we een planning af en ga ik aan de slag.

Na het eerste voorstel geef jij je feedback, liefst verzameld in één document en intern afgestemd. Afhankelijk van wat er nodig is, doe ik 1 of 2 correctierondes en als jij tevreden bent, dan is het af.